E-ticaret satışlarını artıracak Instagram pazarlaması ipuçlarıʺ src=ʺhttps://www.eticaret.com/wp-content/uploads/2016/10/IS-101016-instagram-pazarlama-700.jpgʺ />
Aylık 300 milyonun üzerinde kullanıcı sayısı ile dev bir kitleye sahip olan Instagram, geçtiğimiz aylarda devreye aldığı “Instagram Business” uygulamasıyla E-ticaret siteleri için çok daha önemli hale geldi. Artık E-ticaret siteleri, oluşturacakları Instagram Business sayfalarında bulunan kısa bir yazı ile Facebook’ta olduğu gibi kendilerini tanıtabiliyor. Buna ek olarak iletişim butonu sayesinde takipçilerinin kendilerine kolaylıkla ulaşabilmelerinin önü de açılmış oluyor.
İşletmeler, Instagram hesapları üzerinden “Insights” aracını kullanarak takipçilerinin ve gönderi analizlerini yaparken “promote” özelliği ile reklam da yayımlayabiliyor. Bütün bu avantajlardan yararlanmanın yolu ise E-ticaret işletmelerinin Instagram’ı etkili kullanmalarından geçiyor. İşte E-ticaret satışlarını etkileyecek Instagram pazarlamasına dair ipuçları…
E-ticaret sitelerinin Instagram paylaşımlarının verimli olmasının birinci yolu, yüksek kaliteli fotoğraflar paylaşmaktan geçiyor. Bunun için fotoğrafların kare biçiminde olması önemli bir detay. Akıllı telefonlarda veya dijital telefonlarda “kare fotoğraf” ayarı kolaylıkla yapılabiliyor. Bu ayar sayesinde, E-ticaret siteleri ürün fotoğraflarını Instagram’da paylaşmadan önce tekrar düzenleme yapmak zorunda kalmıyor. Android veya Apple cihazları için geliştirilen ekstra uygulamaları kullanarak fotoğrafları düzenleme alternatifi de bu konuda E-ticaret firmalarına kolaylık sağlayabiliyor..
Instagram’ın görsel bir paylaşım platformu olmasının kullanıcılara sağladığı en büyük avantajı olduğu söylenebilir. Ancak doğru bir strateji oluşturmadan yapılan paylaşımlar, bu avantajı dezavantaja dönüştürebiliyor. Instagram’ın pazarlama yöneticisi Jim Squires, kendisiyle yapılan bir söyleşide Instagram pazarlamasının faydalı olabilmesi için kullanılacak her bir fotoğrafın 1000 kelimeye değer olması gerektiği tavsiyesinde bulunuyor. Çünkü Instagram kullanıcıları, sanatsal değeri olan kaliteli fotoğrafları gerçekten de ödüllendiriyor. Ürünlerinin güzel, duygusal bir bağ oluşturacak fotoğraflarını Instagram’da paylaşan markalar, Instagram’ın duygusal gücünden tam anlamıyla yararlanabiliyor. Dolayısıyla bu durum, satışlarına da pozitif olarak yansıyor.
Facebook ve Twitter’daki paylaşımlarda E-ticaret sitesine doğrudan yönlendiren bağlantılar (link) kullanılırken, Instagram’da sadece profil tanımında bu mümkün olabiliyor. Çünkü Instagram, hashtag (etiket) kullanımını ön plana çıkarıyor. Bu durumda Instagram pazarlaması yaparken E-ticaret siteleri ve markaların paylaşılan görsellere ek olarak “hashtag” kullanım stratejilerini doğru belirlemeleri oldukça önem taşıyor.
Instagram dünyasında her kategori için popüler birtakım etiketler kullanılsa da #instagood #photooftheday #tbt #followme #instalike gibi çok sayıda kullanıcıya erişebilen hashtag’ler de E-ticaret markalarının müşterilerine ulaşabilmesinde yararlı olabiliyor. Yine de E-ticaret sitelerinin trend hashtag’leri takip etmesinde ve buna uygun paylaşımda bulunmalarında fayda var.
E-ticaret firmalarının reklam ve tanıtım çalışmalarında sosyal ağlar büyük rol oynuyor. Elbette görsellerin gücü göz önünde bulundurulduğunda Instagram’dan faydalanmanın zorunlu olduğu sonucu da ortaya çıkıyor. Ancak her şeyden önce kullanıcı memnuniyetini artırabilecek kaliteli bir E-ticaret sitesine sahip olmalısınız. Eğer siz de müşterilerinize modern bir E-ticaret mağazası ile ulaşmak istiyorsanız Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyerek bu yolda ilk adımı atabilirsiniz.
© Copyright 2002-2024 All Rights Reserved By Web Atölyesi