Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

B2B ve B2C e-ticaret arasındaki en önemli farklar

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret arasındaki en önemli farklar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-ve-b2c-E-ticaret-arasindaki-en-onemli-farklar/'>
E-ticaret arasındaki en önemli farklar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-ve-b2c-E-ticaret-arasindaki-en-onemli-farklar/'>

E-ticaret denilince akla ilk olarak internetten ürünlerini alıcılarla buluşturan E-ticaret siteleri geliyor. B2C E-ticaret (business to customer) adı verilen ve bireysel kullanıcılara satış yapan E-ticaret siteleri, artık tüm ticaret yöntemleri arasında hatrı sayılır bir konuma sahip. Ancak bunun yanı sıra daha geniş boyutlarda, farklı sektörlerdeki firmalara satış yapan E-ticaret firmaları da bulunuyor. Bu kategorideki firmaların iş koluna ise B2B E-ticaret (business to business) deniliyor.

Bir E-ticaret firması için önemli konuların başında ürünlerini satış yapacağı hedef kitle geliyor. Ürünlerinizi başka bir firmaya mı yoksa son kullanıcılara mı satacağınız, yaptığınız E-ticaretin türünü de belirliyor. Peki siz B2B ya da B2C odaklı mısınız, iki iş türü arasındaki farklara hakim misiniz?

Müşteriler ne için alışveriş yapıyorlar?

B2B ve B2C E-ticaret arasındaki en belirgin fark, B2B’de yapılan alışverişin son tüketici tarafından değil, yine bir firma tarafından yürütülüyor olması. B2C’de ise alışverişin müşterinin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak üzere yapılıyor olması.

B2B alışverişte satın alma ihtiyacı tamamen müşteri firma tarafından şekillenior. Bu tür müşterilerin satın aldıkları ürünler de ya bir başka firmaya ya da son kullanıcıya sunuluyor. Dolayısıyla B2B müşteriler, ürünleri kendi satış süreçlerine yetiştirebilme kaygısı taşıdıklarından B2C müşterilerine göre çok daha sabırsız olabiliyor. Eğer B2B odaklı bir E-ticaret firmasıydanız müşteri memnuniyeti sağlamak için alışveriş süreçlerini olabildiğince seri yönetmenizde fayda var.

B2C E-ticaret yapıyorsanız, potansiyel müşterileriniz almak istedikleri ürünle ilgili her ayrıntıyı bilmek isteyen, alışveriş öncesi araştırma için zaman ayıran kullanıcılardan oluşuyor diyebiliriz. Onlara sunacağınız ürün sayfalarının açıklayıcı, ayrıntılı ve kaliteli görsellerle hazırlanmış olması satışlarınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Satış yoğunluğu ve değeri

B2C E-ticarette müşteriler genellikle sayıca az ürünleri satın alarak alışveriş gereksinimlerini karşılayabiliyorken B2B E-ticarette sepete gönderilen ürün sayısı binleri bulabiliyor. Bu durum, B2B E-ticarette fiyatların daha esnek olabilmesine de imkan sağlıyor. Toptan yapılan alışverişlerde ürün fiyatları B2C E-ticarete kıyasla daha uygun olabiliyor. Ayrıca bu tip E-ticarette sürekli alışveriş yapan müşterilere özel indirimler, hediye ürünler veya kargo kolaylıkları gibi birtakım ayrıcalıklar da sunarak müşteri sadakati yaratabilmek mümkün.

Alışveriş alışkanlıkları

B2C E-ticaret müşterileri ürün satın aldıktan sonra belki aynı ürüne tekrar ihtiyaç duymayabiliyor. Ancak B2B E-ticarette genellikle ürün alışverişleri belli periyotlarla tekrarlanabiliyor. Bu nedenle bu tür müşterilere geçmiş siparişlerini yineleyebileceği bir E-ticaret altyapısı sunmakta yarar var. Kullanıcıların üye girişi yapabildiği ve eski siparişlerini kolayca yineleyebildiği bir E-ticaret sitesine sahip olarak kullanıcı deneyimini de artırabilirsiniz.

Satın alma süreci

B2C E-ticaret yapan firmalar için satın alma işlemi benzer biçimde ilerliyor. Seçilen ürün sayfasından sepete eklenen ürünler, ödeme ekranında kullanıcının karşısına çıkıyor ve ödeme işlemi tamamlandığında alışveriş süreci tamamlanmış oluyor. Aradaki sürecin çok uzamaması ve kullanıcıların satın alma işlemini kolaylıkla yapabilmesi ve bu süreçte rahat, güvenli bir alışveriş yaptığını hissetmesi B2C E-ticarette büyük bir önem taşıyor.

B2B E-ticarette ise satın alma işleminde ayrıntılar çok daha fazla öneme sahip oluyor. Hatta duruma göre satış temsilcileriyle yapılan telefon görüşmeleri gibi doğrudan iletişimin devreye girdiği daha uzun süreçler devreye girebiliyor. Satın alınan ürün miktarı ve ödeme tutarı B2B E-ticarette oldukça hassas noktaları oluşturuyor.

Ödeme şekilleri

B2C E-ticarette müşteriler genellikle geçmiş satın almalarında kullandıkları ödeme yöntemlerini tercih ediyorlar. Kullanıcılar alışverişte ödemeyi kredi kartı ya da diğer çevrimiçi ödeme teknolojileri ile gerçekleştiriyorlar. Ancak B2B E-ticarette Net30, Net60 ya da sipariş formları gibi farklı ödeme şekilleri de kullanılabiliyor.

Müşterilere ödeme için birden çok seçenek sunmak, onları sınırlamamak açısından faydalı olabilir. E-ticaret kullanıcılarının alışveriiş tercihlerini ödeme seçenekleri de büyün oranda şekillendirebiliyor. Siz de yaygın olarak kullanılan birkaç ödeme seçeneği sunarak müşterilerinize kolaylık sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi

Her geçen gün daha fazla kullanıcının tercih ettiği online B2B alışverişte kullanıcı deneyimi de büyük önem taşıyor. Müşterileri çevrimiçi alışveriş yapmaya yönlendiren en önemli nedenin alışveriş kolaylığı olduğu düşünüldüğünde, kullanıcıların alışveriş süreçlerini zorlaştırmanın müşteri kayıplarına dahi yol açabileceği öngörülebilir. Özetle B2B veya B2C fark etmeksizin tüm müşteriler her türlü cihaz üzerinden, alışverişlerini kolaylıkla yapabildikleri E-ticaret sitelerini tercih etme eğilimindedir.

Web Sitesi tasarımı

B2B E-ticarette müşteriler genellikle tasarımdan çok ürün çeşitliliğine ve Web Sitesinin kullanım kolaylığına odaklanırken B2C müşterilerin tasarım konusuna daha fazla önem verdikleri söylenebilir. Web Sitesi tasarımının kullanıcıların dikkatlerini dağıtmayacak ve ilgi çekecek biçimde oluşturulması her iki tür iş kolu için de önem taşıyor.

Birden fazla online mağaza

E-ticaret firmaları yalnızca B2C veya B2B dallarına odaklanabildikleri gibi ikisine birden online alışveriş hizmeti de sunabiliyor. Hatta bu uygulamanın dünya çapında yaygınlaşmaya başladığını söylemek mümkün.

İki farklı E-ticaret mağazasına sahip olarak iki ayrı hedef kitle türüne de hizmet verebilmeniz mümkün. Bu sayede E-ticaret firmanızın hem B2B hem de B2C alışverişe yönelik web sitelerini oluşturabilir ve tek bir abonelik sistemiyle kullanıcılarınıza iki türlü hizmeti bir arada sağlayabilirsiniz. Örneğin, inşaat firmaları için B2B E-ticaret yapan bir cam firmasının abonelerinin, aynı firmanın sürahi, bardak gibi yine cam ürünlerden oluşan perakende ürünlerinin satışını yaptığı B2C mağazasından aynı abonelikle alışveriş yapabilmesi kullanıcılara büyük kolaylıklar sağlayabilir.

B2C ve B2B E-ticaret, tamamen farklı modeller olsalar da iki tür E-ticaretin de karşılıklı olarak birbirinden esinlendiği pek çok nokta olduğunu söylemek mümkün. Siz de E-ticarette yer almak istiyorsanız, Web Atölyesi E-ticaret altyapı hizmetleri ile kolayca kendi E-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz. Hemen şimdi ücretsiz demo hesabınızı oluşturun, E-ticaret dünyasına ilk adımınızı atın.

Hizmet bölgelerimiz;

e-ticaret b2b e-ticaret b2c e-ticaret pazarlama online mağaza müşteri memnuniyeti müşteri profili hedef kitle alışveriş çevrimiçi alışveriş satın alma abonelik kullanıcı deneyimi içerik web sitesi tasarımı ödeme seçenekleri
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul