Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Yeni başlayanlar için link inşası - 1: E-ticaret siteleri için önemi

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret siteleri için önemi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/yeni-baslayanlar-icin-link-insasi-1-E-ticaret-siteleri-icin-onemi/'>
E-ticaret siteleri için önemi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/yeni-baslayanlar-icin-link-insasi-1-E-ticaret-siteleri-icin-onemi/'>

Web sitelerinin temel SEO (arama motoru optimizasyonu) çalışmalarını tamamladıktan sonra arama motorlarında ön plana çıkmak için üzerinde yoğunlaştıkları bir nokta olan link inşası (link building/backlink), uzun yıllardır arama motoru optimizasyonu çalışmalarının en önemli ayaklarından biri. Site içi SEO çalışmaları sırasında ve site dışı SEO çalışmalarında gerçekleştirilen bu iki kademeli inşa, 2016’nın başlarına kadar Web Sitesi dışı arama motoru optimizasyonu dendiğinde akla gelen en verimli çalışmaydı. Hatta bazı Web Sitesi sahipleri tüm optimizasyon çalışmalarını link inşası üzerine kuruyorlar, ve yüksek bir başarı elde edebiliyorlardı.

2016 başlarında gelen Google Penguin güncellemesi ise link inşasının artık eskisi kadar önemli olmadığı yönünde bir algı uyandırdı ve web siteleri programlarından link inşasını çıkarılmaya başlandı. Bu yanlış algıdan dolayı birçok Web Sitesi aramalarda alt sıralara geriledi ve gerilemeye de devam ediyorlar.. Özellikle rekabetin çok yüksek olduğu E-ticaret sektöründe bu düşüşler düşünülenden çok daha tehlikeli olabiliyor. İşte link inşası rehberi yazı dizisinin ilk yazısı ve link inşasının E-ticaret siteleri için önemi…

Link inşası E-ticaret siteleri için çok önemlidir, çünkü…

E-ticaret sitelerinde çok farklı özelliklere sahip ürünler satılabiliyor. Bu ürünler direkt marka adıyla aranıp bulunabildikleri gibi özelliklerine göre de aratılabiliyor. Aynı ürünün satıldığı farklı E-ticaret siteleri bu noktada birbirleriyle rekabet içindeler. Aynı özelliklere sahip farklı ürünler de aynı şekilde rekabete giriyorlar. Bu noktada Google diğer web siteleri tarafından daha sık önerilen ürünlere “bu daha kaliteli” algısıyla yaklaşıyor. Dolayısıyla arama motoru kullanıcılarına sunmak için bu ürünleri daha fazla ön plana çıkarıyor.

Google Penguin güncellemesinden sonra nasıl link inşası yapmalı?

Google, kaliteli web sitelerini ön plana çıkarmak ve kullanıcılarına daha iyi bir arama deneyimi yaşatmak amacıyla Penguin adlı güncellemesini gerçekleştirdi. Penguin güncellemesi ile daha önce spam (gereksiz veya rahatsız edici gönderi) yöntemiyle çalışan link building (link inşası) siteleri cezalı listesine alındı ve bu da spam yaratan web sitelerinden beslenen diğer web sitelerinin büyük bir düşüş yaşamasına neden oldu. Hangi web sitelerinin ceza aldığı açıklanmadı, ancak yalnızca link inşası üzerine kurulmuş forumlar, blog’lar, sözlükler ve benzeri portalların bu listeye dahil olduklarını söylemek mümkün. Google bu sitelerin kullanıcılara fayda sağlamadığına kanaat getirdi ve yapılan işlemleri de yok saydı.

Tüm bu gelişmeler link inşasının gereksiz olduğu algısı yaratıyor, ancak bu tüm link inşası çalışmalarını çöpe atmak anlamına geliyor. Bunun aksine çok kullanıcılı, yoğun ve kaliteli içerik üreten ve spam olmayan web sitelerinde yapılan link inşası, ilgili Web Sitesini rakiplerine göre çok daha üst sıralara taşıyabiliyor. Bunun için sektörel web siteleri, haber siteleri, blog’lar ve daha pek çok platformla anlaşma yapılabiliyor. Spam yapan bir Web Sitesinden gelen 100 referansa karşılık; Google’ın kabul ettiği, alan adı eski, gerekli iyileştirmeler yapılan ve çok kişi tarafından takip edilen bir Web Sitesinden gelen tek bir referans çok daha değerli. E-ticaret siteleri de farklı alanlarda ürün satışı yapabildiğinden, başka web sitelerine verilen link’leme (backlink) için çok çeşitli yelpazede referans kaynağına ulaşabiliyorlar.

E-ticaret sitelerinin rekabette öne geçebilmelerinde birtakım adımları uygulamaları büyük önem taşıyor. Kullanıcı beklentilerine uygun ve kaliteli bir altyapıya sahip E-ticaret mağazasına sahip olmak ise rakipleri geride bırakmayı sağlayan unsurların başında geliyor. Eğer siz de online bir mağazaya sahip olmak istiyorsanız hemen Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyin, E-ticaret dünyasına sağlam bir giriş yapın.

Hizmet bölgelerimiz;

seo arama motoru optimizasyonu e-ticaret e-ticaret mağazası e-ticaret kullanıcısı web sitesi backlink link inşası linkleme link building bağlantı inşası e-ticaret siteleri için link inşası arama motoru google penguin google
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul