Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Arama motoru optimizasyonu için ihtiyacınız olan 7 ipucu

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde listelenmesi oldukça önemli. Organik arama sonuçlarında ilk sıralarda görünmeniz kullanıcıların sitenizi ziyaret etmelerini sağlayacaktır. Böylelikle marka bilinilirliğinizi artırırken, sayfa ziyaretlerinizi de artırırsınız.

SEO konusunda çok fazla bilginiz olmasa dahi, bu rehberde vereceğimiz ipuçlarını kullanarak, E-ticaret sitenizin Google üzerindeki listelenmesinde iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Burada belirteceğimiz taktikleri, yeni ürün ve içeriklerinizde kullanabileceğiniz gibi eski içeriklerinizde de kullanabilirsiniz. Eski içeriklerinizi güncelleyerek, bu içeriklerin arama motoru uyumunu artırabilirsiniz.

Doğru anahtar kelime seçimleri yapın

Güçlü bir SEO’ya sahip olmak için doğru anahtar kelimeler üzerinde çalışmanız gerekiyor. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek doğru anahtar kelimeler seçerek, kullanıcıların yaptıkları arama sonuçlarında üst sıralarda görünebilirsiniz.

Marka ya da ürünle ilgili olmayan anahtar kelimelerin kullanımı, SEO’nuza zarar verebilir. Hem arama motoru tarafından ilgili sonuç sunmadığınız için iyi bir sonuç alamayabilirsiniz, hem de kullanıcıları ilgili olmayan bir sonuca yönlendirdiğiniz için, müşteri kaybedebilirsiniz.

Doğru anahtar kelimeleri bulmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra Google üzerinde ürünlerinizin nasıl arandığını kontrol etmek için, kullanıcıların ne tür aramalar yaptığını inceleyebilir ve Google’ın hangi anahtar kelimelere göre aramalarınızı tamamladığını görebilirsiniz.

Kullanıcıların yaptıkları aramaları göz önünde bulundurarak anahtar kelime seçimi yapmanız, daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Rekabeti araştırın

Rakip firmaların ne tür anahtar kelimeler kullandığını inceleyebilirsiniz. Bunun için yine Google aramaları yapabilir ve bu aramalar sonrasında hangi firmaların sayfalarının çıktığını inceleyebilirsiniz. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere odaklandığını görürseniz, bu anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz.

Ancak rakip firmanın sayfa otoritesi sizinkinden yüksekse bu anahtar kelime gruplarında onların önüne geçmeniz biraz zor olacaktır. Bunun yerine, onların odaklanmadığı anahtar kelimeler üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Sayfa otoritelerinin yüksek olması nedeniyle, arama sonuçlarında sizden yukarıda görüneceklerdir.

Bu nedenle de farklı anahtar kelime gruplarına odaklanarak, rakiplerinizin yönelmediği alanlara gitmek daha yararlı olacaktır.

Özgün içerikler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda ve blog yazılarınızda özgün içerikler üretmeye dikkat edin. Özellikle ürün açıklamaları bölümünde özgün içerikler hazırlamanız arama motorlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır.

Üretici firmaların sayfalarında yer alan ürün açıklamalarını olduğu gibi kullanmak, sayfa otoritenize zarar verebilir. Bunu birkaç nedeni bulunuyor. Öncelikle kopya içerik kullandığınız için Google, bu içeriklere değer vermiyor. Bunun yanı sıra bu içerikler birden fazla sitede bulunuyor ve sayfa otoritesi yüksek olan siteler, sizden daha önce listeleniyor.

Ancak özgün metinler oluşturduğunuzda, diğer firmalardan ve rakiplerinizden ayrışmış oluyorsunuz. Özgün içeriklere Google tarafından daha çok değer verildiği için, listelenme aşamasında firmanıza daha faydalı oluyor.

Sayfa başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanın

E-ticaret sitenizin sayfa başlıklarında anahtar kelimelerinize yer vermeniz oldukça önemli. Bire bir tüm anahtar kelimelerinizi kullanmanıza da gerek yok. Sayfanın amacını en iyi yansıtan kelimeleri kullanmanız yeterli olacaktır.

Metinlerinizde anahtar kelimelere yer verin

Sayfaların içindeki metinlerinizi oluştururken de anahtar kelimelerinize yer vermelisiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor. Bu metinleri anahtar kelimelerle doldurmak size zarar verebilir. Bu anahtar kelimeleri anlamlı cümleler içinde kullanmanız gerekiyor. Anahtar kelimelerin sayfalara yığılması, Google’daki listelenmenizi olumsuz etkileyecektir. Son güncellemelerden sonra Google, bir soruya yanıt veren, anlamlı cümlelere daha çok önem veriyor. Bu nedenle de anahtar kelimelerinizin anlamlı cümleler içinde geçmesi oldukça önemli.

Görsel isimlerinde anahtar kelimeler kullanın

Birçok E-ticaret firması, görsel isimlerini göz ardı ediyor. Ancak görsel aramalarında da kullancıların karşısına çıkabilmek için kullandığınız ürün görsellerini de isimlendirmelisiniz.

Bu isimlendirmeyi yaparken, görseli ve ürünü en iyi şekilde anlatacak olan anahtar kelimeleri seçmelisiniz.

Linklerinizde anahtar kelimeler kullanın

E-ticaret sitenizin sayfa linklerini oluştururken de anahtar kelimelere yer vermeyi unutmamalısınız. İnternet siteleri hazırlanırken, sayfaların URL yapılarının nasıl oluşturulacağını seçebilirsiniz. Birçok sitede bu sayfalar rakamlar ya da rastgele harflerden oluştuğu için anahtar kelimeleri içermez.

Örnek: www.ornek.com/1895439-1/

Ancak bu yapılar arama motorlarında iyi sonuçlar vermemektedir. Bunun yerine anahtar kelime içeren URL yapıları kullanmak, arama motorlarında daha iyi performans gösterecektir.

Örnek: www.ornek.com/kirmizi-ayakkabi/

Burada ürünle ilgili anahtar kelimeler, model adı ve diğer detayları girmek önemli olacaktır. Ancak URL yapılarınızı mümkün olduğunca kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Çok fazla anahtar kelime kullanarak, linklerinizi uzatmaktan kaçınmalısınız.

Hizmet bölgelerimiz;

seo ipuçları arama motoru ipuçları arama motoru uyumluluk ipuçları arama motoru optimizasyonu e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul