Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

B2B e-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken 8 özellik

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken 8 özellik' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-E-ticaret-sitelerinde-olmasi-gereken-ozellikler/'>
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken 8 özellik' data-url='http://www.eticaret.com/blog/b2b-E-ticaret-sitelerinde-olmasi-gereken-ozellikler/'>

B2B E-ticaret sitelerinin tasarımlarında dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Kullanıcı deneyimini artıracak tasarımsal öğelerin yanı sıra B2B firmalarının performanslarını artıracak bazı öğelere de site tasarımı yapılırken yer vermek gerekiyor.

İşlem hacmi olarak B2C firmalarından daha büyük olan B2B firmaları genellik bu tür öğelere çok önem vermedikleri için, işlem hacimlerini artıramayabiliyorlar; ancak kullanıcı deneyimini iyileştirecek çalışmalar yapmak ve müşterilerinizin memnuniyetini artırmak uzun vadede geri dönüşümlerinizi daha da artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu rehberde de B2B firmalarının E-ticaret sitelerinde mutlaka bulunması gereken 8 özelliği ele alacağız.

Farklı fiyatlandırma seçenekleri

B2B sitelerinde farklı fiyatlandırma seçeneklerinin olması gerekiyor. Bunun nedeni ise farklı müşterilere farklı fiyatlandırma seçenekleri sunuyor olmanız. Toptan alınacak ürün adedi başına fiyatlarınız değişebilir ya da farklı müşteri gruplarına özel indirim ve kampanyalar sunabilirsiniz. Tüm bu farklı fiyat politikalarını tek bir şekilde ele almak zor olsa da, işin en başında alt yapınızı böyle bir sistem üzerine kurarsanız ilerleyen dönemlerde rahat edersiniz.

Bu fiyatlandırma politikasını önceden planladığınız takdirde sitenin tasarım aşamasında bu alt yapıyı daha rahat bir şekilde kurabilirsiniz.

Esnek ödeme yöntemleri

Toptan olarak ürün satışı yaptığınız için müşterilerinize yönelik farklı ve esnek ödeme yöntemleri de sunmanız gerekebilir. Hangi koşullarda nasıl bir ödeme yöntemi kabul edeceğinizi öncede planlamanız gerekiyor.

Bu planlamaları yaptıktan sonra, şirketinizin ödeme politikalarına uygun olan bu ödeme yöntemlerini sitenize entegre etmelisiniz. Böylelikle, müşterileriniz hangi koşullarda nasıl ödeme yapabileceklerini görmüş olurlar.

Müşteri üyeliği

B2C şirketlerinde üyeliğe gerek duymadan alışveriş yapılması olağan bir durum ve aslında bu özellik B2C firmalarına tavsiyede edilir. Ancak B2B firmalarında bu durumun aksi söz konusu olmakta. Üyelik özelliğini zorunlu hale getirmek hem sizin hem de müşterilerinizin yararına olacaktır.

Müşterileriniz, sisteminize üye olarak farklı fiyatları, ürünleri ve özel koşulları görebilirler. Bu özellikleri müşterilerinize özel tutarak, onları siteye üye olmaya yönlendirebilirsiniz.

Arama özelliği

Site içi arama özelliği de B2B firmalarında mutlaka bulunmalı. Özellikle gelişmiş bir site içi arama motoru kullanmak, müşterilerinizin kullanıcı deneyimlerini artırarak, aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayacaktır. Özellike çok geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa, bu tür arama özelliklerine kesinlikle ihtiyacınız olacaktır.

Kolay navigasyon

Bir diğer önemli özellik ise, site içi navigasyon. B2B firmaları bu tür uygulamalara mutlaka önem vermeliler. Ürünlerin iyi kategorize edilmesi ve site üzerinde bu kategorilerin iyi bir şekilde yansıtılarak, site içinde kolay bir şekilde yönlendirmelerin sağlanması yine kullanıcı deneyimini artıracaktır.

Ürün kriterlerinin seçimleri, birden fazla kategori seçimi, önceki sayfaya rahatça ulaşabilme gibi farklı navigasyonel özelliklerin site tasarımında yer alması gerekiyor.

Mobile uyumluluk

E-ticaretten bahsederken mobile uyumluluktan bahsetmemek olmayacaktır. Son kullanıcıya hitap etmiyor olsanız dahi, sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Müşterileriniz akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ettiklerinde, bilgisayar üzerinde aldıkları performansın aynısı alabilmeliler.

Hızlı sipariş

Devamlı siteniz üzerinden alışveriş yapan ve aynı ürünlerin siparişlerini veren müşterileriniz için hızlı sipariş özelliği sunabilirsiniz. Bu müşterileriniz hangi ürünleri ve kaç adet alacaklarını bildikleri için, site üzerinden tekrar ürünleri aramakla vakit kaybetmek istemeyebilirler. Onlar bu detayın farkında olmasalar dahi siz onlara bu özelliği sunarak onların işlemlerini kolaylaştırabilirsiniz.

Bunu yapmak için bir hızlı sipariş formu oluşturabilir, burada müşterinizin ürünlerin stok kodunu, kaç adet alacaklarını ve nasıl ödeyeceklerini belirten alanlar sunarak, hızlı bir şekilde sipariş alabilirsiniz.

Tek bir hesapta birden fazla kullanıcı özelliği

Şirketlerle beraber çalıştığınızda, tek bir hesap üzerinde birden fazla kullanıcının giriş yapmasına izin vermeniz gerekebilir. Çalıştığınız şirketlerde, ürün siparişi ve takibi için birden fazla kişi çalışıyor olabilir. Sizin de bu durumda tek bir hesapta birden fazla kullanıcıya giriş özelliği sunmanız, hem müşterinizin hem de sizin işlerinizi kolaylaştıracaktır.

Bir ana hesap olduğu için gelen siparişlerde karışıklık yaşanmayacaktır ve sipariş veren kullanıcı belli olduğu için bu siparişlerin ve ödemelerin takibi daha rahat bir şekilde yapılacaktır.

Bir şirket adına birden fazla hesabın açılması, istenmeyen durumların ortaya çıkmasına neden olabileceğinden, böyle bir özellik kullanmak yaşancak sorunları minimuma indirebilir.

Hizmet bölgelerimiz;

b2b e-ticaret tasarımı b2b eticarette olması gerekenler b2b e-ticaret nasıl yapılır e-ticaret bilgi bankası tasarım
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul