Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticarette kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır ve yorumlar nasıl yönetilir?

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır ve yorumlar nasıl yönetilir?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/yorum-sayisi-artirma-yonetme/'>
E-ticarette kullanıcı yorum sayısı nasıl artırılır ve yorumlar nasıl yönetilir?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/yorum-sayisi-artirma-yonetme/'>

E-ticaret sitelerindeki en önemli unsurlardan biri de kullanıcı yorumlarıdır. Kullanıcı yorumları, siteye gelen diğer ziyaretçilerin ürünler ve hizmet hakkında bilgi almalarını sağlayacağı için sitelerde büyük bir role sahiptir.

Siteden alışveriş yapan müşterilerinizi, siteye yorum bırakmaya teşvik etmek, ilerleyen dönemlerde gelecek olan ziyaretçileriniz için bir referans kaynağı oluşturmanızı sağlayacaktır. Tüketiciler, gerçek tüketicilerin yorumlarına değer verirler ve onların hizmet ve üründen memnun olduklarını gördüklerinde satın almaya daha yatkın olurlar.

Çok fazla yorum yapılmış olan ürünlerin satılma olasılığı daha da artar. Bu yorumların büyük çoğunluğunun olumlu olması ise bu satışların daha çok olmasını sağlayacaktır. Peki, bu yorumların sayısını artırmak için neler yapmak gerekiyor?

Ürün yorum sayısı nasıl artırılır?

Ürün yorumlarını artırabilmek için tüketicileri yorum bırakmaya teşvik etmeniz gerekiyor. Bunun için de farklı taktiklerden yararlanmanız gerekebilir.

  • Yorum bırakma süreci kolay olmalı. Ürün sayfalarındaki yorum bölümlerinin karmaşık olmaması oldukça önemli. Kullanıcılar rahatlıkla ürün hakkında yorum bırakabilmeliler. Mümkün olduğu sürece tek bir aşamada, kullanıcılar yorumlarını bırakabilmeliler.
  • Sadece ihtiyacınız olan bilgileri alın. Yorum bölümlerinde müşterilerinizin bilgilerini alırken, kullanıcıların doldurmakla yükümlü oldukları bölümlerin sayısını minimumda tutmaya çalışın. Çünkü bu sürecin çok uzaması kullanıcıların vazgeçmesine neden olabilir. E-posta, ad, soyad gibi bilgilerin yanı sıra müşterilerinizi ve onların satın alma alışkanlıklarını anlamanızı sağlayacak bazı bilgilere de bu formlarda yer verebilirsiniz.
  • Yorum bölümünde kullanıcıların yapacakları eylemleri iyi belirleyin.Yorum bölümlerinde, ürün puanı, ürün hakkında yorumlar ve kullanıcıların fotoğrafları gibi bölümler ekleyebilirsiniz. Kullanıcıların fotoğraf eklemesini sağlamak, diğer ziyaretçilerin ürünler hakkında daha detaylı bilgi almalarını sağlayacaktır.
  • E-postaların gücünden yararlanın. Müşterileriniz ürünleri satın aldıktan sonra, onlara e-posta gönderebilir ve bu gönderilerde ürün sayfalarının linklerini yollayarak, onlardan yorum bırakmalarını isteyebilirsiniz.
  • Yorum karşılığında puan verin. Kullanıcılar bir ürünle ilgili yorum bıraktılarında onlara belli bir puan verebilir ve bu puanlar karşılığında onlara belli indirimler sunabilirsiniz. Bu tür bir oyunlaştırma çalışması, tüketicilerin yorum bırakmaya olan ilgisini artırabilir. Aynı zamanda bu yorumlar karşılığında indirim alma fikri de onlara cazip gelecektir.
  • Onlardan ürünlerle ilgili video ve fotoğraf çekmelerini isteyin. Kullanıcıların çektikleri fotoğraf ve videolar sizin yaptığınız reklamlardan daha çok ilgi çekecektir. Çünkü son kullanıcının paylaşımları diğer tüketicilere daha inandırıcı gelecektir. Bunu sağlamak için sosyal mecralarda yarışmalar düzenlemek bir seçenek olabilir.

Kullanıcı yorumları nasıl yönetilir?

Kullanıcıları yorum bırakmaya teşvik etmenin yanı sıra, bu yorumları yönetmek de oldukça önemli. Kimileri olumsuz yorumları yayınlamanın ya da yorumları düzenlemenin yanlış olduğunu düşünüyor olabilir; ancak güven duygusunu yaratmak için bu tür eylemlerden kaçınmak gerekiyor. Tabii ki yayınlanacak yorumlar için belli bir standart ve kurallarınız olabilir (Örnek: küfür içermeyen yorumlar). Ancak bu kurallar haricindeki yorumları olduğu gibi yayınlamanız, tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacaktır.

  • Yorumları sizin onayınızla yayınlayın. Başka bir deyişle, yorumlar yayınlanmadan önce sizin kontrolünüzden geçmeli. Olumsuz ya da eleştirel yorumlara izin vermeniz gerektiğinden bahsettik; ancak sizin kurallarınıza uygun olup olmadığını incelemek ya da ürünle ilgili bir yorum olup olmadığına karar vermek için yayınlamdan önce yorumları inelemeniz gerekiyor.
  • Olumsuz yorumlara yer verin. Herhangi bir hakaret içermeyen olumsuz yorumları direk olarak yayınlayabilirsiniz. Hiçbir ürün ya da hizmet kusursuz değildir ve bu nedenle de olumsuz durumlar yaşanabilir. Bunları sergilemek, güven duygusunu aşılayacaktır.
  • Sorulara yanıt verin. Kullanıcılar ürün yorum bölümünde size sorular soruyorsa, onlara yanıt vermeniz de oldukça önemli. Gerekirse destek sunmak ya da bilmek istedikleri özellikler hakkında bu yorumlarda yanıt vermek, onların işini kolaylaştıracağı gibi, sizin de onların yorumlarına değer verdiğinizi gösterecektir.
  • Küçük hataları düzeltin. Bölümün başlangıcında yorumları düzeltmemeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Ancak yazım hataları ya da ürün isminin yanlış yazılması durumda, yorumlarda küçük değişiklikler yapabilirsiniz. Yaptığınız düzeltmelerin sebeplerini de not olarak yoruma ekleyerek, kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz.

Hizmet bölgelerimiz;

kullanıcı yorumları yorumları düzenleme kullanıcı yorumu yönetmek e-ticaret bilgi bankası müşteri ilişkileri
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul