Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret müşterilerini satın almaya yönlendirecek 5 taktik

Web Atölyesi olarak Muş bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret müşterilerini satın almaya yönlendirecek 5 taktik' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-musterilerini-satin-almaya-yonlendirecek-5-taktik/'>
E-ticaret müşterilerini satın almaya yönlendirecek 5 taktik' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-musterilerini-satin-almaya-yonlendirecek-5-taktik/'>

Pazarlık yöntemi, hem müşterilerin hem de satıcıların ortak paydada buluşup çoğu zaman ikisinin de en çok kendisinin kazançlı çıktığını düşündüğü bir kavram olarak ticaret hayatında gelenek haline gelmiş bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Müşteriler, alışverişlerinden karlı çıktıklarını düşündükleri durumlarda aynı satıcıyı tekrar ziyaret etmekten çekinmiyorlar. Ancak online bir mağaza olan E-ticaret sitelerinde pazarlık yöntemi uygulanamadığından müşterilerin kendilerinin de bu alışverişten çok karlı bir şekilde ayrılacağını düşünmeleri için bambaşka stratejiler geliştirmek gerekebiliyor.

Tam da bu nedenlerden ötürü E-ticaret girişimcileri, pazarlık kavramına benzemese de müşterilerini hoşnut etmeye yarayacak birtakım yöntemler geliştirmek için çalışmaya devam ediyor. İnternet yoluyla alışveriş yapan hemen herkes bu yöntemlere maruz kalıyor, fakat bunun bir taktik olduğunu çoğu zaman alışveriş sırasında fark etmiyor. Böylece hem müşteri bu alışverişten memnun ayrılıyor hem de E-ticaret satıcıları işlerini geliştirme fırsatı buluyor. İşte E-ticaret müşterilerinin satın alma sırasında karar sürecini büyük ölçüde etkileyen 5 önemli taktik…

1) Stoklarla sınırlandırmak

E-ticaret sitesi müşterilerinin büyük bir fırsatla karşı karşıya olduklarını hissettirmek için sıklıkla kullanılan bu satış taktiği, onları acele karar vermeye teşvik ediyor. Bir başkasının kalan ürünleri satın alarak tüm fırsatlardan faydalanacağı ve bu fırsatın bir daha ele geçmeyeceği hissini başarılı bir şekilde aşılıyor. Aynı ürünler daha sonra satışa sunulacak olsa bile tükenecekmiş algısı yarattığı için bu söylemle ürünleri satışa sunmak oldukça işe yarıyor.

2) Süre sınırı koymak

Aciliyet duygusu veren bir diğer yöntem de fırsatı belli bir süre ile sınırlandırmak. Kısa bir zamanla sınırlandırılan teklif, müşterilerin hızlıca karar vermelerini sağlıyor. Teklifin yalnızca verilen süre içinde geçerli olduğu, süre bitiminde ayrıcalıklı tekliften bir daha yararlanılamayacağı izlenimi verdiği için bu taktik de satın alma kararlarında büyük oranda etkili oluyor. Böylece müşteriye sitede gezerken satın alma kararından vazgeçme fırsatı verilmeden alışverişi gerçekleştirmesi sağlanıyor.

3) Hızlı teslimat vadetmek

Müşterilerin okuduğu anda zihinlerinde beğendikleri ürünü hemen kullandıklarını hayal ettiren bu taktik sayesinde E-ticaret sitesi kullanıcıları daha fazla zaman kaybetmeden ürüne sahip olmak için satın alma davranışına yöneliyor. Neredeyse kararsızlık aşaması bile yaşamadan alışverişi tamamlayan müşteri, tek seferde daha fazla ürüne sahip olmak için çoğu zaman birden fazla alışveriş yapabiliyor.

4) İndirim kodu sunmak

E-ticaret sitesinde birden fazla ürünü sepete ekleyen müşteri, ödeme yapmak için adım attığında ürünlerin toplam fiyatıyla karşılaşıyor ve bu toplam fiyat bazen ürün beğenisinin önüne geçerek caydırıcı olabiliyor. Bu aşamada tüm ürünlere indirimli bir fiyatla sahip olma fırsatı sunulduğunu belirten ibare, müşterilerin o koda sahip olmak için hareket etmelerine yol açabiliyor. İndirim kodu taktiği sayesinde müşteri tüm alışverişten ya da bazı ürünlerden vazgeçmek yerine bir miktar indirim ile satın alma işlemlerine gönül rahatlığıyla devam ediyor.

5) Kargo ücretini karşılamak

Bir düşünün, kim satın almak istediği ürünler haricinde bir de fazladan kargo ücreti ödemek ister ki? İnternetten alışveriş yaparken ödeme adımında kargo ücreti ile karşılaşmak tüm alışverişten bir anda vazgeçmeye bile neden olabiliyor. Oysa belli bir tutarın üzerindeki alışverişlerde kargonun ücretsiz olduğunun vurgulanması, müşterilerin daha fazla alışveriş yapmasını sağlamakta oldukça etkili oluyor. Böylece E-ticaret sitesi, zaten gerçekleşen alışverişler sayesinde kargo maliyetini karşılayabilecek duruma geliyor. Sonuç olarak müşteriler ek bir ücret ödemediği için mutlu olurken E-ticaret şirketleri de daha fazla ürün sattıkları için kazançlı bir duruma geliyor.

E-ticarette kara geçmek için müşterileri satın almaya yönlendirecek adımlar atmak önem taşıyor. Bunun yanında müşteri beklentilerinin ötesine geçebilecek modern altyapılı bir sanal mağazaya sahip olmak da satışların artmasında büyük rol oynuyor. Web Atölyesi, daha fazla kazandıran bir E-ticaret sitesine sahip olmanız için ihtiyacınız olan tüm desteği sunuyor. Siz de anahtar teslim bir sanal mağaza ile daha fazla kazanmak istiyorsanız, hemen şimdi Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyerek işe başlayın.

Hizmet bölgelerimiz;

e-ticaret müşteri alışveriş satın alma satış ürün stok indirim gönderim teslimat pazarlama ödeme karar süreci satın alma kararı web sitesi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul