Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Moda sektöründeki firmalar için e-ticaret sitelerini geliştirme ipuçları

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret sitelerini geliştirme ipuçları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/moda-sektorundeki-firmalar-icin-E-ticaret-sitelerini-gelistirme-ipuclari/'>
E-ticaret sitelerini geliştirme ipuçları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/moda-sektorundeki-firmalar-icin-E-ticaret-sitelerini-gelistirme-ipuclari/'>

E-ticarette moda sektöründeki rekabet bir hayli kızışmış durumda ve bu sektöre yeni adım atmak isteyenlerin ya da yeni girenlerin bu rekabetle baş edebilmeleri için bazı taktikleri uygulamaları gerekiyor.

Bu taktik ve ipuçları sizin, sektör standartlarınıza ulaşmanızı sağlayacağı gibi, bazı firmaların önüne geçmenize de olanak sağlayabilir.

Sıra dışı görseller kullanın

Söz konusu moda olunca, görsellik biraz daha ön plana çıkıyor. Markanızın adından konuşturmak ve ürünlerinizi daha cazip bir hale getirmek için sıra dışı görseller kullanmaya özen gösterin. Ürünlerinizin, tedarikçilerin çektiği fotoğrafları haricinde kendiniz de fotoğraflarını çekin ve ürünler için belli konseptler oluşturun. Böylelikle, sıradanlıktan kurtulmuş olursunuz.

Sıradanlıktan kurtulmak ve tedarikçilerin sunduğu, başka bir deyişle tüm markaların kullandığı görseller haricinde belli konseptler hazırlamak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekecektir. Aynı zamanda bu konsept görselleri, Sosyal Medya pazarlamasında da içerik olarak kullanabilir ve etkileşim artırmaya çalışabilirsiniz.

Ürünlerinizin her açıdan fotoğrafını çekin

Sıra dışı görsellerin yanı sıra, ürünlerinizin tüm detaylarını da tüketicilere sunmanız gerekiyor. Bunun için de farklı açılardan, ürünlerinizin çekimlerini yapmalı ve tüm detaylarını tüketicilere göstermelisiniz.

Bunun nedeni ise, tüketiciler internet üzerinden alışveriş yaparken ürün hakkında mümkün olduğunca bilgi almak ister ve ürünlerin nasıl göründüğünü de detaylı olarak incelemek ister. Bu içerikleri kaliteli bir şekilde kullanıcılara sunmalısınız.

Sitenizin tasarımını basit tutun

Son birkaç yıldır özellikle üzerinde durduğumuz konulardan biri de basit tasarımlı E-ticaret siteleri. Bunu söylememizin nedenin, gereksiz öğelerin, banner’ların ve görsellerin site üzerinden kaldırılarak tüketicinin dikkatinin alışverişe yönlendirilmesi olduğunu da tekrar belirtelim.

Sade ve görsel temaların öne çıktığı bir tasarım kullanmak, ziyaretçilerinizi sitede tutmak ve onları alışverişe yönlendirmek için önemli bir detay.

Sitenizi mobile uyumlu yapın

Mobil uyumlu siteler artık sektörde bir standart olsa da, yeniden burada belirtmek de önem var. Moda ile ilgili arama yapan kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden arama yapabileceklerini unutmamanız gerekiyor. Mobilden gelen trafiğinizi kaybetmemek ve ondan geri dönüşüm sağlamak için sitenizin mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde çalıştığından emin olun.

İçerik pazarlamaya ağırlık verin

Söz konusu moda olduğunda, içerik anlamında yapılabilecek birçok çalışma olduğunu da söyleyebiliriz. İçerik üretimi yapmak ve kullanıcıları moda alanında bilgilendirebilecek ya da onlara iyi vakit geçirtecek moda hakkında içerikler sunmak, marka bilinirliğinizi artıracağı gibi, kullanıcılarla olan etkileşiminizi de artırmanızı sağlayacak.

Özellikle son birkaç yıldır önemi daha da artan video içeriklere de yatırımlar yapabilir ve fotoğraf çekimlerinden, ürün tanıtımlarına kadar birçok farklı konsepti içeren video içerikler de oluşturabilirsiniz.

Ürün kategorilendirmesini iyi yapın

Site üzerindeki ürün kategorilendirmesini yaparken, oldukça dikkatli olmaya ve buradaki ürünleri yerleştirirken, doğru kategorize etmeye önem verin. Tüketiciler bu kategoriler aracılığıyla belli ürünlere ulaşmak isteyebilirler.

Ürün filtreleme sistemlerinden yararlanın

Ürün kategorilendirmesinin yanı sıra, ürün filtreleme sistemlerinden yararlanın. Örnek olarak, belli bir fiyat aralığı, beden, renk ve marka gibi farklı filtreleme seçeneklerini tüketicilere sunarak, onların istedikleri ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Buna ek olarak, aynı anda birden fazla filtreleme seçeneğini de sunmanız sizin için bir artı olacaktır. Örnek olarak, “100-150 TL arasında Kırmızı, Small elbiseler” şeklinde bir filtreleme sunabilmelisiniz.

Takipçilerinize hikayelerle ulaşın

Bir önceki maddelerde içerik pazarlama çalışmaları yapmanız gerektiğinden bahsetmiştik. Bu içeriklerdeki etkiyi biraz daha artırmak için hikayelerin gücünden yararlanabilirsiniz. İyi hikayeler her zaman tüketicileri satın almaya yönlendirir.

Bu nedenle de ürünlerinizi ya da içeriklerinizi hazırlarken, bir hikaye temasından yararlanabilir ya da ürün / koleksiyon özelinde bir konsept oluşturarak, bunu tüketicilere yansıtabilirsiniz. Düz bir anlatımla ürünü satmaya çalışmak yerine, o ürüne bir hikaye ya da duygu yüklediğinizde, tüketicilerin bu ürünlere olan bakış açısı değişmeye başlayacaktır.

Hizmet bölgelerimiz;

moda ve eticaret e-ticaret ve moda moda alışveriş sitesi e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul