Tüm pazarlama çalışmalarını hedeflenen noktaya getirebilmek açısından müşteri davranışlarını anlayabilmek büyük rol oynuyor. Şirketlerin stratejilerini ve gelecek planlarını belirlemesinde müşterilerin alışkanlıkları, eğilimleri ve gözlemleri oldukça etkili oluyor. Ancak müşteriler hakkında bilgi edinmek için araştırma yapmak bazen zaman kaybına yol açabildiği gibi maliyetli de olabiliyor.
E-posta gönderimi ise bu noktada şirketlerin imdadına yetişiyor. Hem geniş kitlelere ulaştırılabilen hem de birçok yöntemle kıyaslandığında daha verimli olabilen e-posta gönderimi, müşteri görüşleri alabilmek için oldukça yardımcı oluyor. Peki e-posta yoluyla müşterileriniz hakkında bilgi edinmenin incelikleri nelerdir?
Nokta atışı sorular hazırlayın
Müşterileriniz hakkında dikkate değer bilgiler edinmek için üzerinde düşünülmüş sorular hazırlamanızda fayda var. Burada soruları tasarlarken kiminle iletişime geçileceği, hangi bilgiye ihtiyaç duyulduğu gibi anahtar değişkenleri belirleyerek yola çıkmak işleri daha da kolaylaştırabiliyor. Ayrıca basit bir dil kullanılarak kısa cevaplar gerektiren sorular yöneltilmesi müşterilerin de katılım oranının artmasını etkileyebiliyor.
İçeriği kişiselleştirin
Gün içinde çok fazla sayıda e-posta ile karşılaşan bir müşteriyi soruları cevaplamaya ikna etmek için daha başlık satırında etkilemek önem kazanıyor. Bu yüzden başlık yazımında ve e-postanın içeriğinde kişiselleştirilmiş, direkt müşteriyi hedef alan söylemlere yer vermek işinizi büyük ölçüde kolaylaştırabilir. Bu yolla müşterilerinize özel olduklarını hissettirebilir ve aranızda daha samimi bir köprü kurabilirsiniz.
Sonuçları değerlendirin
Müşteriler soruları cevaplandırdıkça ele geçen bilgiler tüketici ihtiyaçlarına cevap verecek yeni ürünler geliştirmede, pazarlama stratejileri oluşturmada ve daha birçok şeyde yol gösterici olabiliyor. Ayrıca zayıf noktaların da saptanmasını sağlayan bu geri dönüşler, şirket politikalarının iyileştirilmesine büyük katkıda bulunuyor.
E-posta ile müşterileriniz hakkında gerçek bilgilere sahip olduktan sonrası tamamen E-ticaret şirketinizin hangi yöne doğru ilerlemeyi hedeflediğine göre şekilleniyor.
Müşterilerinize yönelteceğiniz soruların cevaplanma oranının yüksek olması için en başta güvenilir bir marka inşa etmeniz büyük önem taşıyor. Markanız hakkında iyi bir izlenim vermek için ise sanal mağazanızın kalitesi ön plana çıkıyor. Türkiyenin lider altyapı sağlayıcısı Web Atölyesi, modern ve güvenilir bir sanal mağazaya sahip olmanız için gereken tüm desteği sağlıyor. Siz de müşteri ihtiyaçlarına eksiksiz cevap vermek istiyorsanız hemen Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.