Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Markaların ürün fiyatlandırmasında sıkça yaptığı hatalar

Web Atölyesi olarak Münih bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette ürün fiyatlandırması oldukça önemli. Doğru fiyat aralıklarını bulabilmek, sektördeki dinamiklere göre bu fiyatları belirlemek ve kar marjını koruyarak şirketin devamlılığını sağlamak oldukça zor ve devamlı olarak kontrol edilmesi gereken bir çalışma.

Sektöre yeni giren veya bir süredir sektörde olsa da fiyatlandırma konusunda herhangi bir strateji belirlemeyen firmalar, bu konuda büyük sıkıntılar yaşayabiliyor. Bu yazıda da şirketlerin ürün fiyatlandırmasında sıkça yaptığı hataları sizlerle paylaşacağız.

Piyasadaki en düşük fiyatı vermeye çalışarak, fiyatla rekabet yapmak

Türkiye E-ticaret pazarında en sık görülen yanlışlardan biri de fiyatla rekabet etmek için, ürünlerin fiyatını sürekli düşürerek, piyasadaki en düşük fiyata satmaya çalışmak oluyor.

Bu fiyatlandırma politikası, birçok E-ticaret firmasının zarar etmesine neden oldu. Sürekli olarak düşük fiyat veren markalarla baş edemeyen diğer firmalar da fiyatları aşağıya çekmek zorunda kalıyor ve bunun sonucunda da ürünün piyasadaki değeri düşmekle kalmıyor; aynı zamanda E-ticaret firmalarının kar marjları da düşüyor. Kar marjlarının düşmesi, şirketlerin bir süre sonra zarar etmesine neden oluyor.

Maliyet odaklı fiyat biçme

Firmalar, tüketicilerin ürüne verecekleri değeri düşünmeden sadece maliyet odaklı fiyat biçme işlemi yapıyor. Bu durumda da iki farklı senaryo ortaya çıkabiliyor. İlki, ürünün fiyatı, tüketicinin bu ürün için ödemek istediği rakamdan oldukça fazla oluyor ve sonrasında markalar çok fazla indirim yapmak zorunda kalıyor; bu durumda da kar marjları düşüyor.

İkinci senaryo ise, fiyatlar tüketicinin beklentisinin çok altında olduğu için ürüne karşı bir güvensizlik doğuyor ve tüketiciler ürünü satın almak istemediği için ürünler markanın elinde kalıyor ve markalar çok fazla satış yapamadıkları için kar edemiyorlar.

Fakrlı ürün gamlarında, aynı kar marjını korumaya çalışmak

Farklı ürün gamlarında farklı kar marjları hesaplamak gerekiyor. Çok fazla satılan ve uzun vadede kar getirmeye devam edecek ürünlerdeki kar marjı ile daha az satılan ancak satıldığında yine yüksek kar getirecek ürünlerin kar marjlarının farklı olması gerekiyor.

Bu nedenle site üzerinde bazı ürünlerinizin sizin amiral geminiz olması gerekiyor. Bu ürünlerde düşük kar marjlarıyla daha çok satışa odaklanmanız gerekiyor. Bazı ürünleriniz ise daha az satılsa dahi yüksek kar marjları nedeniyle, az satılmasına rağmen size kazanç sağlayacak ürünler olmalı.

Ürün fiyatlarını aynı seviyede çok uzun tutmak

Firmalar, ürünlerine bir fiyat biçtikten sonra bu fiyatları değiştirmekten çekinebiliyorlar; ancak sektörün dinamikleri ve piyasaların durumu devamlı olarak değişiyor. Bunun yanı sıra site üzerindeki satışlar da belli dönemlerde artabiliyor ya da azalabiliyor. Bu nedenle tek bir fiyat politikasına uzun süre sadık kalmamak ve sektör ile piyasaların durumuna göre bu ürün fiyatlarında belli değişiklikler yapmak gerekebiliyor.

Çok fazla fiyat seçeneği sunmak

Bir üründen çok bir hizmet sunan firmalar, bu hizmetlerin kapsamlarına göre farklı fiyatlandırmalar sunabiliyorlar; ancak burada çok fazla fiyat seçeneği sunmak da tüketicilerin kafasını karıştırarak, karar vermelerini zorlaştırıyor.

Bu nedenle farklı kapsamlı hizmet sunarken, fiyatlarınızı üçe bölmek daha etkili olacaktır. Üçten fazla seçenek sunduğunuzda, tüketiciler bu seçenekler arasında karar vermeye çalışırken, hizmeti satın almaktan vazgeçebilirler.

Çok fazla indirim yapmak

Ürün fiyatlandırması yaparken, çok fazla indirim yapma yoluna gitmek de size zarar verebilir. Belli dönemlerde kampanyalar düzenleyerek, tüketicileri alışverişe yönlendirmek yapılabilir; ancak devamlı olarak bu tür indirimler yapmak bir süre sonra sizin kar marjlarınızı ciddi oradan düşürebilir.

Devamlı olarak indirim yapmanın bir diğer zararı ise, marka güvenilirliğine zarar verebilir. Çok fazla indirim yaptığınızda, tüketiciler bir süre sonra sizin devamlı olarak indirim yaptığınız için kar marjlarınızın normalde çok yüksek olduğunu ve bu nedenle de indirimlerin sadece bir satış taktiği olduğunu düşünebilir. Bu durum da doğal olarak marka değerinizin kötü bir şekilde etkilenmesine neden olacaktır.

Hizmet bölgelerimiz;

ürün fiyatlandırma doğru fiyat fiyat stratejisi fiyatlandırma hataları e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul